23 januari 2010

Toaletten är klar!

Finally har vi fått tag på grejer till toaletten. Spegel och skåp som passar till just vår planlösning och börs. Badrumsinredning är ju verkligen jätte dyrt och det mesta tycker jag inte är värt pengarna, speciellt inte i vårt fall då vi letar efter nytt boende och inte vill satsa allt för mycket på lägenheten.
Vi har inte hittat exakt det vi sökte men nära på. Stefan som gillar mycket färg tycker ju såklart det är äckligt mycket vitt, men eftersom tiden går ska jag fylla på med färger. Just nu vill jag bara njuta ett tag av att verkligen ha ett ljuuuust badrum.
Jag har letat i minst en timme efter en före-bild på hur rummet såg ut innan med sina mörkt rosa blommönstrade väggar och gamla "medicinskåps"-modell på spegelskåp. Jag är hundra på att jag har lagt in några bilder på datorn. Tyvärr kunde jag inte hitta en enda bild. Attans, det är ju inte samma sak se efter-bilden då, men men det är bara dessa bilder jag har att bjuda på:

Ikea skåpet som är högsmalt rymmer mycket.
Från början tänkte vi köpa den högre varianten av denna spegel, också Ikea, men den var slut på obestämd tid så det fick bli den mer kvadratiska.

Älskar de här söta flaskorna, Miljögården, köpta på Fullerö Handel. Blir nog att krypa ner i ett härligt bad här strax..

Även detta ett Fullerö Handel fynd..

..och samma här. Tyckte Carpe diem-skylten passade bra ovanför spegeln. Fina första ord att läsa på morgonen.

Go kväll!

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackert - och från Miljögården som jag besökte i Torsdags - de där vackra flaskorna missade jag!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Vad himmla fint ni verkar ha det! dessutom är du väldigt bra på att fota! tillskillnad från mig! ha det så bra! kram Ellinor

    SvaraRadera