24 januari 2010

Pearls are a girls bestfriend?

Nu förtiden har jag ju egentligen lite extra tid till pyssel, bara jag förvaltar mina dagar väl. Det slog mig nu på morgon att jag måste börja göra lite egna smycken igen. Bra terapi det där att trä pärlor. Det var en sysselsättning jag hade i Budapest när hemlängtan kom krypande.


Den fina smyckesdockan är en present av mammsen förra året.

SNÖ-smyckerna är mina favoriter, de fungerar året om till de flesta tillfällerna och enligt mig; År efter år. De rosa smyckerna unnade jag mig själv i slutet på sommaren och det vita bling-blinget är en julklapp av mammie sedan flera år tillbaka.

Vare sig det pryder min arm eller smyckesdockan så är det riktigt dekorativt.

Den lilla guldiga asken är ett loppisfynd för en tia och pärlhalsbandet från Glitter.

Än en gång fick mina söta tråd-kronor agera modell, denna gång till mina egna skapelser. De svarta armbanden som hänger i bakgrunden är snygga att varva med de rosa i förgrunden.

Har någon tips på var det finns pärlor att köpa/beställa till en rimlig peng? Panduro har mycket fint, men så kostar det också.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Men så snygga smycken! och härliga bilder.
    Ha en underbar dag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera