22 december 2009

Lussebak

Idag ska det bakas lussebullar och tänkte be min andra hälft assistera. Han vill ju inte riskera att bli utan lussekatter så han ställer säkerligen upp.
Knäcken jag gjorde i förrgår blev lyckade i min smak, medan min vän Lena tyckte att de hade aningen tendens att fastna i tänderna. Nåväl efter två flaskor glögg så verkade ingen bry sig destomer att det klibbade i gaddarna.
En stund innan gästerna kom hann jag slänga ihop denna enkla men dekorativa julgrupp.
Metallstjärnor på pinne 8kr/st, ljuskronor på pinne 18kr/st. Tyghjärta med metallhänge. Alla tre från Fullerö Handel. Zinkhink 40kr från DollarStore
Dessa antikinspirerande julpumlor fyndade jag igår på Expo (heter det så nuförtiden?), endast 10 kr/st.

Nu mot bakbordet! Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar