5 januari 2010

Lite nytt, lite nött, lite ärvt

Idag visar termometern på balkongen att det bara är -15 grader mot -20 som vi hade igår. Fast då bor vi också nästan högst upp i samhället så de nedanför kan tänkas vara tvungen lägga på några minusgrader på mina -15.
Jag behöver inte stressa till jobbet på morgonen så jag känner inte av några problem med kall bil som det måste skrapas rutor på eller skotta ett hål i plogkarmen som traktorn åstakommit under nattens småtimmar. Så kyla och snö gör mig ingenting just nu. Däremot känner jag en saknad av sol. Nästan varje dag under mina veckor hemma så är det en vit hinna över hela himmelen. Jag vill gå ut i skogen och fota alla snöprydda träd men i det här vita grumlet blir det inte några toppen bilder.
Samma med bilderna inomhus, det kommer inte in tillräckligt med ljus för att det ska bli det där lilla extra.
I väntan på solen tror jag ändå bilderna duger till att bloggas om så här har ni några godbitar.

Stefans gamla boots från cirka 9-10 års ålder. De har tillsammans med en väst fått hänga med när han gick på knattedisco. Det skulle jag ha velat se! Jag vill hyra en tidsmaskin tack!
Grodan i bakgrunden är en julklapp som jag fick av min syster i år. Så småningom när toaletten börjar bli klar tror jag den ska få pryda någon hylla där.

Även dessa söta små kronor fick jag av syster i julklapp. Skylten i bakgrunden är från Fullerö Handel.
Den lilla ballerian som fyller tomrummet i kronan ärvde jag av mamma redan som flicka och som hon i sin tur också hade som liten flicka.
Fågel i stängd bur, nja.. men fågel i öppen bur är fint. Den lilla guldfågeln är en ask då du kan lyfta bort ovandelen för att gömma några örhängen du håller kär. Fågeln fyndade jag förra vintern på Kista Antikmässa.


Sådär nu ska jag ta tag i dagen.
Hejs!

3 kommentarer:

  1. Välkommen till min blogg. Nu tittar jag in hos dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Annie! Här har vi faktiskt haft en fin dag idag men det har varit lite kallt för att gå ut och gå men jag har fått lite gjort hemma istället ;) Vilka söta saker du har! Den ballerinan är ju hur gullig som helst och den kommer ju med en jättesöt historia :)
    Ha en skön vecka
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Hej !

    Så kul att du hittade min blogg, alltid roligt med nya bloggvänner!
    Så söta saker du fått, och ballerinan förstår jag att du är jätteglad för.
    Ha det gott.
    Kram Åsa

    SvaraRadera