10 januari 2010

Golvvärme ligger bra till hos mig.

Sådär nu är det inte många dagar kvar tills jag befinner mig i go värmen på Gran Canaria. Igår bilade vi ner från Malmberget till svärföräldrarna i Månkarbo, en mellanlandning på några dagar innan vi rullar vidare mot Arlanda och bort.
Det har varit riktigt kyligt här idag så Stefan har gjort upp en brasa. Se så fint och mysigt..

Idag har varit en riktig slappardag om jag bortser från bilturen till Stefans systers nyköpta hus. Hon och hennes sambo Jonas har köpt ett jätte mysigt äldre hus med renoveringsbehov, så det blir spännande at se förändringar som sker framöver. Just nu har de tagit bort det gamla golvet i vardagsrummet för att kunna isolera och då samtidigt lägga i golvvärme. Lovley! Jag säger alltid att rumpvärme i bilarna är en av de bästa uppfinningarna genom tiderna, golvvärme ligger på delad pallplats!
I allafall, all lycka till Sandra och Jonas med kåken, jag är grymt avundsjuk! : )

4 kommentarer:

  1. Åååh Gran Canaria.. mycket avis ;) Jag vet inte riktigt hur jag bär mig åt i lägenheten... jag tror det viktigaste är en luttrad och tålig familj ;) Oftast så krävs inte såå stor plats när man målar och om man kan leva med att det är lite stökigt under tiden så tar jag bara ett projekt i taget... eller kanske två ;)
    Ha en skön semester
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt med en resa till solen!

    kram

    SvaraRadera
  3. Finns ingenting bättre än värme! Synd bara att golvvärmen inte kommer förrän nästa år till vårat hus :/ Än så länge får vi dras med mattor på alla jävla golv som en annan panchis. Jaja, det hjälper ju :)
    Hä hä, jooofan han gillar snabbmat :) Han brukar få ett strips att gnaga på om vi käkar hamburgare, eller en brödkant från pizzan. Fast huvva, dåliga vi, inte ska man ge pojjjjken skräpmat :S

    SvaraRadera
  4. Vi har golvvärme i köket och kamin..det är skönt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera