25 januari 2010

Julen varar fram till påska?

Jag har gått och blivit snuvig. Täppt i näsan så munnen gapar febrilt efer luft som en fisk på torra land. Trots lätt andnöd tog jag mig en hurtig promenad med Lena och hennes mopsar(kanske matchade jag in i deras grymtande andning?) Riktigt skönt att komma ut och röra på sig än att bara sitta hemma och sortera papper och skrot i hopp om att någon gång snart få ordning på saker och ting som släpar efter. I all röra av småprylar hittade jag min söta fingerborg. Den är gjord av havsskum med ett fint mönster runt om. Undrar var den inskaffades, på Gran Canaria eller i Turkiet?

Visst är den söt?

Idag har jag även varit och handlat gardintyg. Jag vill så gärna sy massa saker men varje gång jag tänker på symaskinen får jag en klump i magen. Jag må vara pysslig av mig men att sy är inte min starka sida.
För tillfället hänger mina julgardiner kvar i både kök och vardagsrum i ren protest för att jag inte har något snyggt att byta till. Så nu tog jag tummen ur det berömda och köpte ett fint vitt tyg med vita hjärtan som ska pryda köksfönstren. Wish me luck !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar