23 mars 2010

Vårkänslor

Ja nu har vårkänslorna börjat infinna sig på riktigt. Igår köpte jag hem en bukett gula tulpaner och snart får de sällskap av påskliljor, ägg och fjädrar.
Det kan vara riktigt trevligt när solens strålar äntligen tränger in i lägenheten och piggar upp atmosfären, men det kan även vara "neråt piggande" då solen även avslöjar allt som gömt sig i vinterns mörker.
Som fläckarna i diskbänksskåpet, hur länge har dem varit där?
Och allt damm på fläkten, usch!
Jag tror dock att jag lyckats övertala Stefan att städa med mig imorn, inte ens han kan förneka smutsen! Dessutom kanske vi får finbesök av A & C på lördag på en fördrink innan det bär av mot Rolandz uppträdande : )

Härom veckan fyllde min kära moster jämt. Jag och systeryster bakade då en tårta ala princess.
Tyvärr var jag seg med kameran som vanligt så jag fick bara till en bild efter att jag redan satt på plasten över skapelsen.


2 kommentarer:

  1. Åh smaskens vilken tårta! Så duktiga ni är! Jag är proffs på att göra sockerkakor och dylikt men längre sträker sig inte min talang...*ler* Ett riktigt konstverk!

    Tack snälla för rara ord! Jag blev så glad!
    Ha en trevlig helg!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  2. shit pommes vad bra ni är på att baka.

    SvaraRadera