30 april 2010

Alternativ B

Sista april, dagen vi ska fira in våren. Hmm, jag är inte så jätte sugen på att fira i detta väder. Istället har jag storstädat hemma. Perfekt städväder. Stefan har varit flitig med dammsugaren tills han kom till vardagsrummet, då var inte jag klar med dammtorkningen. Medan han väntade på att jag skulle bli klar så slumrade han till på soffan. Jag nämns inte väcka honom då jag vet att han varit uppe före tuppen idag. Fast inte slipper han undan inte, nej då. Jag ska strax gå och mixa ihop en jordgubbs smootie, då kvicknar han till och kan fortsätta ; )

Jag älskar att moffla i mig en bunke Ben&Jerrys glass, men eftersom jag försöker att inte handla hem så mycket godsaker är frysen rätt tom tom på glass (full på fisk, ren och hjorton istället). Jag har hittat alternativ B för att få den där bunke-känslan. Jag har bytt ut glassen mot russin, och skeden mot en gaffel.

Det vore perfekt om det var blandade frukter istället för bara russin, finns det såna bunkar?

Nu ska jag mixa den där smootien, sedan sista rycket innan det blir helg på riktigt.
Jo just ja, ska ta en bild på mina nya trälabbar och visa er. Såå fina : )
Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar