12 april 2010

Jag åker till Nepal

Det har inte hunnits med att berätta att jag ska på äventyr nu i maj.
Den 7e drar jag mot Himalaya i Nepal.
Det är med lite skräckblandad förtjusningen jag planerar kring resan. Vi ska backpacka uppe i bergen och bo i små tehus/hyddor. Det är en heldel att tänka på i packningen, viktiga saker som inte får glömmas samtidigt som ryggsäcken måste hålla så låg vikt som möjligt. Efter två veckors vandrande flyger vi vidare till Bangkok för att vila axlarna i en vecka innan det bär av hemåt igen.

Idag ska jag försöka boka in en tid för den sista sprutan. Måste även åka och ta ett passfoto för visumet.
Det närmar sig. . nedräkningen har börjat.

Inte min bild från Himalaya, men hoppas på att själv få stå sådär bland bergen.

4 kommentarer:

  1. nog blir det spännande alltid, ser fram emot att se alla bilder när du är hemma igen!

    SvaraRadera
  2. Så spännande... Undrar var du fått den här idén ifrån ;-P
    Jag och Sofie åker samtidigt till swinging London så vi kommer att höja en pint real ale för er då.

    SvaraRadera
  3. Lästips..
    http://www.svd.se/resor/reseexperten/tips-infor-vandring-i-nepal_4560959.svd

    SvaraRadera