20 december 2009

Ingen jul utan ljus

Efter dagar av flytt, förskylning, julstäd, pyntande, pysslande och mys med darling så hinner jag tillslut på fjärde advents morgonen skriva några rader...

Det är härligt att få ha kommit hem till snö och kyla, men även om jag tycker att snön lyser upp dagarna mer här än vad regnet gör med Stockholms nakna trottoarer så krävs det mycket tända ljus för att jag ska komma i den rätta stämningen.

Här är lite bilder från de olika ljus arrangemang som jag fixat ihop de senaste dagarna. Det är mycket levande ljus men även det elektriska kan glimma fint. Mossa, bär och kottar plockade jag i höstas innan minusgraderna kom i Månkarbo.

Krona Storasyster från Jotex

Krona Lillasyser från Jotex, ljusgirlang med pärlor från Fullerö Handel

Blockljus och zinkfat på tre fötter, från Ikea.

Idag ska de kokas knäck då tjejerna kommer förbi på glögg och julmys ikväll. Ska bli så trevligt att höra hur det är med alla och vad de har för planer. Jag får ta igen lite av allt jag missat när jag inte bott här.
När jag flyttade tryckte jag på pausknappen på mitt liv här uppe. Nu är det dags att trycka på play igen och jag måste erkänna det känns konstigt. .

Glad fjärdeadvent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar