4 januari 2010

Nytt år, nya projekt

Hej baberiba vad tiden går snabbt!
Sist jag skrev bakade jag bullar inför jul och sedan dess har vi hunnit börja bekanta oss med det nya året.
Har som för mig att jag skrivit något om nyårslöfte och bloggning i samma mening i en av mina tidigare inlägg, så det det är väl bara upp till bevis nu och sätta igång med skrivandet efter lite julledigt.

Mitt första projekt för i år får vara att göra iordning alla tavel/ram ideér som ligger på lur. Under sommaren har jag köpt på mig diverse ramar på loppisar. De har alla olika nyanser av guldfärg. Min plan är att alla ramar ska sprayas vit och fyllas med fina minnen.


En av mina större projekt är att renovera färdigt skänken. Jag hann börja måla den mörka ekinsidan vit men hann aldrig färdigställa i höstas eftersom möbeln flyttades över hundra mil och utan min vetskap hade darling släpat upp den till sovrummet. Så nu står den halvklar och väntar på att resten av insidan ska fräschas upp tillsammans med utsidan som jag måste strykas på ett till lager vitt. Tidigare ägare hade bara målat ett tunt lager med rinningar här och där samt färg över alla beslagen. Beslagen är det försent att göra något åt och jag tycker inte det ser så farligt ut på håll och rinningarna ska slipas ner.
Förutom den vita färgen ska skänken pimpas ytterligare, men det får ni se mer av framöver. .

Rusktigt mörkt inne i skåpet. I lådorna fanns det tidigare röd "sammet" som jag slitit hårt med för att få bort. Tillsvidare får en fin tapet pryda inne i lådorna tills jag får plats att fortsätta måla.


Gott Nytt År & En God Fortsättning = )

1 kommentar:

  1. spännande at se hur din byrå blir sen :)keep up the good work!

    SvaraRadera