26 januari 2010

Har någon sett en liten fotobok på vift?

Egentligen tycker jag det är tråkigt att skriva om negativa saker i min blogg men eftersom jag tipsar er läsare om sådant jag tycker är bra måste jag även delge när jag stöter på något med stora varnings-tecken.
För drygt två månader sedan satt jag hemma i timtal med att skapa en fotobok hos Fujidirekt.se. Efter allt knåpande skickar jag in min beställning och den 25e nov skickar de en leveransbekräftelse på min mail. Min bok är skickad.

Nu har det gått två månader sedan boken ska vara skickad och den har ännu inte dykt upp. Ingen avi. Inget paket på utlämningsstället. Tro mig, jag har frågat X antal gånger.

Jag har nyss ringt Fujidirekt.se som inte har något kolli-id på mitt paketbrev. Vilket betyder att de valt det billigare sättet att skicka ut min beställning på = inga säkerheter.
Posten som trevligt tog emot mitt samtal bekräftade det jag befarat -Paketet är nog borta! Så om inte posten har det och inte Fujidirekt.se heller, vars tusan har det hamnat?

Fujidirekt.se har lovat att skicka ut en efterlysningssignal till posten så jag väntar en dag eller två att kontakta dem igen. Trots att jag gjort min egen efterlysning utan resultat.

Jag vill inte kasta skit på Fujidirekt.se...än. De kanske har sparat min fotobok i sitt system och kan trycka upp den igen. Då blir jag nöjd. Annars blir det nog ett och annat fult ord eftersom jag väntat så länge på att mina fina minnen ska komma i bokformat och alla timmar jag lagt ner på att skapa min bok ska vi inte tala om.

Så det jag ville ha sagt med detta är att ni ska akta er för var ni beställer. Använder de sig av kolli-id/brev-id? Go for it!
Annars, tänk efter en extra gång. Jag är iallafall otroligt besviken och ledsen.

Här bjuder jag på två av mina bilder från fotoboken. Finns inget bättre än fjällen : )
Härligt väder. Lovley utsikt. Underbar maskin att köra. Fisken nappar..
..och jag får uppleva allt det mysiga ihop med Stefan. Det är en bra vinter för mig, precis en sådan jag hade våren -09. Som nu är på vift! Fast jag blir ändå på lite bättre humör när jag tittat på bilderna och minns tillbaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar