19 februari 2010

Gardiner & vin

Efter två dagar på konferens i Piteå, på Havsbadet, så känner jag mig inspirerad till tusen. Det blev riktigt lyckade dagar och det är toppen att sådant här kan arrangeras. Konferensen handlade om Kvinnors företagande - en tillväxtsfaktor att räkna med. Majoriteten av föreläsarna var just kvinnor; starka, stolta och drivande!

Om ni minns så skrev jag härom veckan att julgardinerna fortfarande hängde uppe i början på februari? De hängde uppe fram till den 7e feb, men nu pryder mina nya tygstycken köksfönstren.

Vitt tunt tyg med hjärtmönster som rullats upp med två band per gardin. Blev riktigt tjuuusigt tycker jag. Tyget släpper in så mycket ljus.

Nu ska jag slänga ihop någon middag och dricka av favorit vinet. Hade tänkt spara det till något speciellt tillfälle men då karlen öppnat det medan jag var bortrest för att "höja" hans kycklinggryta så känns det som att jag måste passa på innan han får för sig att använda mer av mitt goda vin i matlagningen!!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Nej, men vilken rackare! Får man verkligen göra så? Vilken underbar fågelbur du har. Skulle mer än gärna bli ägare till en sån...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera