28 februari 2010

Stakar och blommande orkideér

Nu är mina ljusstakar äntligen färdiga.
De var tidigare mintgrön pastell färgade men jag sprayade dem vit.
I somras hade vi loppis på mammas gård. Mormor tänkte sälja dessa skapelser på sitt bord men efter att ha gjort lite byteshandel gick jag därifrån med stakarna och mormor med en fotpuff.
Mina orkideér som jag fick i födelsedagspresent lever än och blommar för fulla muggar. Frågan är hur länge jag lyckas hålla dem vid liv. Jag har en förmåga att döda all växtlighet i mitt hem.
Jag har i allafall tagit en bild på dem så jag har bevis på att jag haft "levande" blommor i min ägo ;)

1 kommentar:

  1. skönt att höra att man inte är själv med att döda växter, tre kaktusar har bla förlorat livet efter att de kom i min ägo.. galet.

    SvaraRadera