5 maj 2010

Nu drar jag till Himalaya!

Eftersom jag ännu inte har klurat ut om det går att skriva inlägg i förväg och välja vilken dag de ska publiceras så kommer det bli lungt här på bloggen i några veckor. Eventuellt att jag har tillgång till Internet mot slutet av resan, så då skriver jag några rader.

Jag lovade pics på mina ny labbar..Här har ni mina mobilbilder från världens omodernaste mobil, men den tål allt ska ni veta. Den har både överlevt dieselduschar som miljoner dunk i betonggolv. Jag hade riktigt svårt att välja mellan den svarta eller bruna, men då jag kom fram till att det är lite trist med svart på sommaren så blev det bruna. Snörerna är sött rosa men går ju att byta ut vid behov av matchning. Inga from Sweden är det härliga märket.

Här har ni en ännu grummligare bild på min packning idag. För tillfället har jag fått ner det mesta snyggt och prydligt i ryggsäcken. Blir att testa den på vågen sen..

Imorrn lyfter jag från Gällivare mot Arlanda, för att sova en natt i torpet. Sedan på fredag börjar resan på riktigt och på lördag morgon är vi framme i Kathmandu, Nepal.
Jag har ännu inte börjat få resfeber, den kommer nog imorrn kväll när jag inte kan stressa upp mig över packning eller alla måsten hemma.
Det enda som kan stressa upp mig nu är askmoln, so stay away!

Måste plugga och duscha ännu innan jag får stänga mina blå.

Take care tills vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar