27 juni 2010

Åska, kycklingar och misshandlad av myggor

Hej hopp, jag försökte uppdatera igår med min trekkingberättelse från fjälls med tillhörande bilder, men blogger var inte på det humöret så jag gör ett nytt försök idag.
Midsommar har varit bra, speciellt torsdag då jag och honey vandrade och slog läger vid en mysig spegelblank sjö. Det var så varmt så vi kunde ligga i bara underkläderna och lyssna på fågelsången. Oj så romantiskt det där lät, men så var det också!
Vi fick senare mot kvällen varsin harr som vi grillade över en hög med drivved i lågor.
Däremot hade vi regn med mullrande åska på fredagen då vi vandrade tillbaka. Belöningen för att traska omkring i blötan bland fjällbjörk och stenrös var att få se en bedårande liten tjäder-kyckling. Ja det är iaf vad vi tror att det var eftersom vi på lördag såg en tjäder höna med sina små ungar som var väldig lik den lilla skiten vi såg där uppåt.
Det är helt perfekt att vara ute i skog och mark nu när djuren får ungar. Imorse till exempel kilade en harpalt förbi husvagnen. Fullrulle var det, den snubblade fortfarande till en heldel och öronen hade ännu inte blivit sådär stora utan den såg mer ut som en liten ljusbrun kanin.

Till helgen som kommer så blir det väl loppis på mammas gård så inge fjälls då, men helgen därpå hoppas jag på nya äventyr.
Och ni som är sugna att ha bord med oss på söndag, bara säga till! Ska annonsera i Kometen!

Take care!

Jo just ja, höll på att glömma att tillägga att jag fått 51 myggbett också. Du är inte ensam Lena om att dem efter några dagar förvandlas till blåmärken. Vad är det med myggen nu förtiden!

1 kommentar:

  1. Orka räkna myggbett... Eller är det nån sorts tävling? Vi vill inte vara med i så fall!
    Men ett bett från en rejäl humla kan jag stoltsera med.

    SvaraRadera