22 juni 2010

Helvete!

Jag blir ju deprimerad av allt skitvädrer hela tiden!
Solen sken en stund igår, men mitt på dagen blandades solstrålarna med en hagelskur.
Idag har regnet hållt sig borta nästa hela dagen, men istället har det blåst vindar som kylt genom ytterplaggen.

Till midsommar drar vi till vagnen i fjälls och hade tänkt vandra upp en bit och testa nya tältet som jag fick när jag fyllde år ( Arctic Alpine, stor absid, 3-man). Jag har kollat på både yr, smhi och klart och alla tre visar på regn fred-lörd, men finare söndag. Va fan. Självklart kommer bättre väder när man inte kan tälta ändå!

Blir så less.
Hade gärna skrivt något positivt, men det för inget gott med sig det här vädret.
Bilarna är alltid alltid skitiga trots allt putsande bara för detta förbannade väder. Sedan gör ju inte kommunen grusiga vägar saken bättre. Vi är snart i Juli månad men inte har de sopat gatorna än. I allafall inte i Malmberget. Varför asfaltera vägar om de ändå klassas som grusväg efter en vinter?

Nej nog är det lika bra flytta tillbaka till södern snart igen. Inte kan man ju bo i den här kallhålan!
Det spelar ingen roll om värmen kommer nu efter midsommar med +30. En hel månad utan värme är inte ok. Var tog växthuseffekten vägen, eller är det på det här sättet vi drabbas? Med kyla???

Helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar