7 juli 2010

Lovley day!

Jag känner mig verkligen på topp idag!
Dagen startade redan 05.48 av att jag kände något var fel. Stefan låg fortfarande kvar i sängen. Han hade tryckt bort larmet i sömnen den stackarn. Skifte mellan dag- och nattjobb börjar ta ut sin rätt då han inte kan somna på kvällarna. Jag rusade upp och gjorde några mackor medan han klädde på sig. Det är svårt att fungera normalt utan frulle.
Jag trodde att det skulle bli en underbar känsla att lägga sig i sängen igen och veta att min klocka inte ringer fören om 2 timmar.
HA! Jag var klarvaken.
Det var bara sträcka på sig och stiga upp. Gjorde en filtallrik och lyckades övertala min morgonpigga-arbetar-syster att ta en joggingtur med mig innan hon ska ha sin vila efter jobbet( hon stiger upp före fan!).
Sagt och gjort tog vi vår runda och det kändes ovanligt lätt idag i lungorna, hade jag kunnat dra två varv till och med? Däremot är mina vader problemet som vanligt. Fast hur som så gick det bra för oss båda två.

Nu sitter jag här någon timme senare. Har hunnit med motion, två morgontidningar och två jobbsamtal. Älskar att vara såhär effektiv, varför kan jag inte bara vara det varje dag!

Imorgon börjar jag på mitt sommarvick, spännande. Nästa vecka bär det av mot Haparanda för introduktion. Nice med miljöombyte och nytt jobb.

Nu: tvättmaskin och dammtorka.

Take care!

1 kommentar: