12 augusti 2010

Mindre blogg. Mera fjällsbilder.

Sommaren med en sol som lyser upp dygnet runt borde gjort mig piggare att blogga. Tyvärr har den här sommaren inneburit fullrulle på ett sätt jag inte är van med i och med ett hemskt schema. Jag gillar rutiner, men det finns inte på kartan förtillfället så bloggandet är en av sakerna som fått läggas åt sidan. Ska försöka komma igång igen.

Bärsäsongen har kommit igång och förra lörd-sönd fick jag och Stefan ihop runt 8 liter hjortron och 2 liten blåbär på vår kombinerade bär-, fyrhjuling- och tälttur. Det är mycket som ska hinnas med då helgen börjar lördag klockan 16. Bilder från det kommer senare.

Nedan är det bilder från Stora Sjöfallet. Vi tog en dagsutflykt till ett vattenfall och fick på köpet träffa en fjällämmel(lemmel/lämmel?). Vilket underbart litet djur och den var så pass tuff att den vågade vara med på bild också!
På sista bilden är jag rätt nöjd då jag fått en fin öring en underbar sommarkväll. Minutrarna senare så drog Stefan upp en dubbelt så stor canadaröding istället. HAN SKA DÅ ALLTID VARA VÄRST! Samma sak på vintern när vi pimplar.. oj oj.



1 kommentar:

  1. Va skönt med ett livstecken! Jag trodde att bjönen fått sig ett skrovmål på den där bärutflykten.
    Själv så har jag och shopalcoholican Sofie varit till Gekås.
    Hon lyckades nästan fylla caddyn...

    SvaraRadera