29 januari 2010

Det som göms i hattask..

Nu har jag städat, rensat, sorterat och plockat i en veckas tid. Idag får fasiken bli den sista dagen, för nu ska jag ha helg! Så en dans med dammsugaren alias Snabeldraken och sedan kanske även en tur med Moppsan så ska jag bara ägna mig åt sådant som jag tycker om. Pyssla? Ja jag borde ju sätta igång att sy mina kökgardiner, inte vill jag ju ha kvar julgardinerna när jag fyller år!

I allt rensande så hittar jag alltid saker som jag har glömt bort, eller slarvat bort. De blir som nya när de dyker fram.
Jag stöter även på prylar som jag vetat om hela tiden men som jag bara inte hittat den rätta platsen för, som dessa väskor och hattasken. Var tusan ska jag ha dem. Älskar dem. Inte bara för deras utseende utan även för att jag kan gömma prylar i dem. Förvaring!
Många av er har målat era väskor vita, det är riktigt fint, men jag tror att mina får behållas i orginalskick.

Picknickväskan har jag ännu inte fått användning för, men en fin sommardag när vi åker ut i en gammal jänk så ska den få följa med, proppad med gott.
Änglavingarna har jag inte heller hittat någon plats för ännu. Jag har ju ett gäng med ramar nu som görs iordning och kanske vingarna får sällskapa dem sedan på någon vägg.

Ramen, spegeln och skålen låg gömda i hattasken sedan i somras. Jag har ju haft en plan på att de ska få smyga in på toaletten. Väntar bara på en hylla som är bred nog.
I bakgrunden skymtar ni våra matsalsstolar. När vi köpte dem för något år sedan så hade vi bara plats för fyra st i köket, men sedan flyttade vi ut bordet och stolarna till en matdel i vardagsrummet och nu vill vi ha sex st eftersom vi letar ett större och ett vitt bord när vi hittar ett hus. Till min lycka finns stolarna fortfarande kvar i EM's sortiment. Tror det kan bli en schysst kontrast med de nya svarta barockinspirerande stolarna mot ett gammalt vitt loppisfyndat bord, vad tror ni?

Hehe lite out of subject, men måste bara visa gårdagens fynd. Syster yster lyckades övertala mig att följa henne på skorea.
Jag -Men jag tror inte jag behöver några skor just nu. (min arbetslöse plånbok som svarade)
Syster -Är du säker på det?
Och så var vi iväg.
Det var halva priset på alla skor i hela butiken och det var dessa jag blev kär i. När, var, hur jag ska gå i dem är en annan femma, men de kostade endast 165 riksdaler och är grymt snygga!
Syster köpte ett par likadana som hon eventuellt ska ha på sin studentbal.
På bilden ser de riktigt rosa ut men som vanligt får jag inte till rätt ljus. De är lila i verkligheten.

Jag gillade att tån var tvåkantig och inte rund eller spetsig.

Nu måste jag bjuda upp Snabeldraken på en sväng om.
Trevlig helg allihopa!

4 kommentarer:

  1. mixolino in da house29 januari 2010 kl. 16:24

    Tvåkantig hihi :P det var något nytt ;) bväntar fortfarande på före-efter bilder.. kram =)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att inte måla! Jag tycker inte att man ska måla allt vitt. Era stolar var supersnygga, och jag tror det blir perfekt med ett sådant bord till.

    SvaraRadera
  3. Hej !

    Tycker oxå att väskorna är snyggast i orginal färg.
    Superfina skor! och vilket bra pris!
    ha en fin helg.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också på bilder på klänningarna, om jag får dom alltså:) Jag blev kör i ett kick när jag såg dom :P Jag älskar också 50tal, allt som har med det att göra, musiken, kläderna, bilarna;) Åh, jag älskar bugg:) det är så himla roligt:) Kram

    SvaraRadera