27 januari 2010

Idag hämtade mamma upp mig 04.45. Dags för mig att följa med henne en dag på jobbet. Hon jobbar åt Poståkeriet med att köra ut gods, denna dag till Pajala. I den branchen går det inte att ungå tidiga mornar. Fast jag gillar det. Börja tidigt, sluta tidigt = resten av dagen kvar, kanske till och med några solstrålar kvar?
En anledning till att jag följde med på turen var för att se hur mammsen har det en vanlig dag. Den andra anledningen var att besöka en relativt nyöppnad butik i Pajala, Sagolikt heter den. Sagolika lantliga och shabby prylar viskade en fågel(mammie).

Efter att vi kämpat med paket och brev i flera timmar i snökaoset(oplogade vägar, dålig bil, trasiga torkarblad osv) så kom belöningen, Sagolikt!....trodde jag. Icket, affären öppnade först tolv och så länge kunde vi inte vänta eftersom vi var tvungna att styra hem i snöröken. Typiskt!
Men då funderar jag istället på at tröstköpa lite prylar, lite prylar med färg. Pastell kanske? Snart kommer ju våren. Mums så fina saker! Pastellrosa toaster frn Dualit. 2590.-. Lite väl mycket pengar på en brödrost, men ack så fin!
De här skålarna från Rice har jag suktat efter länge. Hinner säkert utgå helt och hållet ur sortimentet innan jag unnar mig dessa, färg: hallonmix.
Ciao

4 kommentarer:

  1. Hej, Vad kul att du tittade in till mig... Alltid kul med nya bekantskaper. Hos mig kan du alltid låna ideer... om jag kan få låna av dig.... ler. Har du anmält dig till min utlottning? Gillar din sida ... skön mix...
    hälsar Jeanette

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittade till mig så jag kunde kika in hos dig, välkommen till bloggandets fantastiska värld.. ;)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Hej! Superfin blogg du har! Hoppas allt är super nu när du fått komma upp till Norrland =) Vi kämpar på i projektet som vanligt och har det ganska bra. Ha det fint kram Annika i Malmö

    SvaraRadera
  4. Hej, dom burkarna finns på www.missjuniversum.se också. Dock andra färger. Jag gillar din blogg. Kram

    SvaraRadera