29 januari 2010

Marilyn Monroe låg trasig på mitt golv

Dammtorka är inte nyttigt, bättre med lite skit i hörnen!
Så säger jag efter att ha dammtorkat tavellisten och fått vår Marilyn tavla rätt i knoppen.
En trasig Marilyn och en jag med ett bankande huvud. Fråga inte hur jag lyckades..
Efter en timmes vila för huvudet så tar jag tag i glaset som ligger över hela vardagsrummet. Jag funderade om jag på direkten skulle springa över till grannhuset där glasmästeriet håller till och be dem fixa ett nytt glas så fort som möjligt. Fast efter att ha hittat paspartouen(hur det nu stavas!) gömd bakom Marilynmotivet och lagt den framför istället så tyckte jag inte längre glaset var nödvändigt. Nu hålls bilden på plats ändå. Tur i oturen. Glasmästeriet får vänta.
Jag lovade mig själv att efter dansen med Snabeldraken och Moppsan ska jag bara ägna helgen till sådant jag tycker om. Så det har hunnit bli lite pyssel.
Diskborste i trä från Ö&B ca 12.50kr.
Med acrylfärg och en stämpel pimpades borsten och så småningom när jag grävt fram lacken så ska den ju även lackas så den tål att användas. I stämpelmönstret har jag duttat rosa också för att få lite effekt. Det syns inte så bra på bilden.
Det blev också små klädnyps-änglar. Även dessa målade med acrylfärg. Både nypor och vingar är från Panduro.

De små änglarna minns jag inte var jag köpt och de kom inte till använding denna gång, men de har klister på baksidan så jag brukar sätta dem på paket jag slår in.
Kortet till vänster är ett julmotiv på ett vykort från 1985. Kortet till höger är ett gratulationskort från 1916 till något par som firat silverbröllop. Köpte kortet för en krona på antik & kuriosamässan i Kista förra vintern.
Lite ledsen över att jag missar mässan iår, men får bli 2011 istället.

2 kommentarer:

  1. Jag fösöker åka på crusingar, jag bor i strax utanför sundsvall så det blir inte så många då jag både pluggar och jobbar, hinner inte så många. jag har en massa inlägg sedan börjar från 2009, så det är antagligen något fel, om det är det du menar. VIlken är favoritbilen då? :) Kram /c

    SvaraRadera
  2. Okej, det var ju ännu längre till träffar:P TIll sommaren ska jag på bilträffen i västerås med tre kompisar, i en rosa cadillac:) Min favorit är en röd/vit 2dr HT -55 belair. När en av mina bästa vänner fyllde 18 fick han en sådan fast grå 4dr av sin pappa. Fatta att jag blev avis;) På torsdag ska jag föresten tatuera in bilen tillsammans med en pinuppa:) Kram

    SvaraRadera